Thursday, December 18, 2014

Masalah Kulit Kering

Hari ini hari Jumaat, saya suka hari Jumaat,
ALHAMDULILLAH
Disampaikan usia sehingga hari Jumaat
Sempena hari Jumaat juga, saya nak menjadikan setiap Jumaat adalah hari berblog :) 
Insyaa Allah, berharap sangat dapat meluangkan masa untuk menulis perkara yang memberi manfaat kepada pembaca semua.

Inshaa Allah, Inshaa Allah :D



 


Kita nak cerita tentang masalah kulit kering hari ni, boleh tak :)
Ye lah sejak kebelakangan ni, masalah kulit kering saya semakin menjadi-jadi terutamanya di lengan, siku dan betis kering, huhuhu..

Dulu-dulu takde pulak jadi masalah besar, semenjak cuaca tak menentu dan pemakanan pun tak berapa nak jaga, masalah ni semakin serius.

Bukan setakat kering je, tapi kadang-kadang menimbulkan kegatalan yang amat sangat..
Kadang2 kat ofis, asyik tergaru-garu ( aku tak tau la member ofis perasan ke tak :P)

Tapi kan setelah konsisten menggunakan Mary Kay Satin Hand Cream ni, masalah tersebut settle.
Alhamdulillah :D

Antara yang saya suka tentang hand cream ni ialah bau peach nya yang memang macam peach (rasa nak telan je..hehe) dan ia meresap dalam kulit dan tahan sehingga 4-5 jam.

Lagi satu yang bagus tentang krim ni, ia tak berminyak-minyak apabila kita basuh tangan, dan tangan still lembap lepas tu. Kan sesetengah krim atau losyen asal kita cuci tangan je, dia berminyak-minyak dan tertanggal. Tapi tidak dengan krim tangan Mary Kay ni...

Jatuh cinta sungguh :)

Yang bestnya walaupun hand cream, saya bantai jugak sapu kat kaki dan betis, sebab best sesangat..hahaha, 
Kalau ikutkan ada je body lotion dia :) 


Kat mana nak beli? Boleh order dengan saya atau dengan mana-mana Beauty Consultant Mary Kay yang berdekatan anda. Boleh jugak rujuk katalog di website Mary Kay

No comments:

Post a Comment