Tuesday, September 29, 2015

Newly addiction


Suddenly I love coffee
It happened on last Ramadhan
I choose coffee to keep me alert and energetic all day during Puasa

Payah gak la nak cari kopi yang memenuhi citarasa
Mula-mula beli kopi Nescafe Latte Caramel 3 in 1, rasa sedap jugak, tak pahit tapi kurang rasa kopi
Sedap la jugak
Minum masa sahur, ok la boleh bertahan kat ofis, tak ngantuk sampai tengahari :D
Kalau tak memang ngantuk sokmo
Dalam meeting, tengah orang bercakap ngan kita boleh lagi menguap
Tak tau nak buat camane dah

Tapi lepas tu terfikir bahaya juga asyik minum kopi 3 in 1 ni, dah la banyak gula, pastu krimer ni memang tak elok

So try pulak beli Papa Rich yang stevia punya
Cakap kat husband yang ni ada stevia so less calorie
Husband cakap yang less calorie ni dia punya side effect ni menyebabkan kita lagi banyak nak makan
Means badan kita ni akan cari jugak benda berkalori jugak walau camane pun dan boleh menyebabkan craving
So..habis satu pack, stop beli dah..

Pastu try Mineral Coffee yang bos saya jual
Elok coffee tu, dia detox sekali, pastu badan rasa segar, tapi dia ada aspartam
Saya kalau boleh saya nak elak aspartam atau ibu gula atau pemanis tiruan
Nak yang natural ingredient aje hehe
Tapi saya nak cari kalau boleh yang bukan premix
Kalau boleh yang pure rasa kopi, pekat, pahit, dan tak ngantuk :D

Ada satu hari tu husband belanja Coffee espresso kat Coffe Bean
Dah lama teringin rasa espresso ni, apo la rasonyo
Masa order tu, adik kaunter tu siap cakap, espresso machiato ni cawan kecik dan di tambah sedikit fresh milk
So, saya cakap ok lah..sebab baru nak rasa.

Memang kecik comel cawan dia..macam kedekut tak bagi minum banyak..ehehehehe
dan rasa ini macam lah yang saya cari cari..pekat pahit kaw kaw ..hehehe :D
Paling penting tak ngantuk

Ni lah rupanya cawan espresso, lebih kurang original size cup dia


Antara kopi yang saya pernah cuba




Ha..yang kat bawah ni pun terjebak terbeli gak, ingatkan nak mengecikkan perut, tapi hampaaa
Kalau nak kecikkan perut/ pinggang takde cara lain selain liposuction atau hang pi jogging lagi baguih :D





No comments:

Post a Comment